Szexi fehérnemű igazi vadócoknak

Szexi fehérnemű igazi vadócoknak

Koppintott luxus fehérnemű: az elérhető, olcsóbb változat

Másolt fehérnemű dizájnok: alternatíva, vagy inkább kerülendő?

2015. március 20. - W. Móni

Ez a cikk egy nemrég vásárolt René Rofé fehérneműről szólt volna, de mikor nekiláttam kutatni az interneten és „beleástam magam” a René Rofé termékeibe olyan érdekességekre bukkantam, melyet muszáj megosztanom. Nem egy olyan René Rofé képet találtam, mely kísértetiesen emlékeztetett egy másik alsóneműre...

A New York-ban található René Rofé egy 1986-ban alakult márka, Franciaországból származó, de amerikai tulajdonossal. Termékeiket szinte világszerte lehet kapni, áraik alacsonyak, mindenki számára elérhetőek. Személy szerint én nem vagyok rajongója semmilyen túl olcsó árunak, így nem is várok el sokat az ilyen alsónemű minőségétől, de a René Rofénél kellemesen csalódtam. Dizájnjaik nem hétköznapiak, én pedig szeretem a különlegességeket. A varrás itt-ott kívánni valót hagy maga után, de egy max. 10.000 Forint értékű darabnál az ember nem is számíthat többre! (Az, hogy Magyarországon alacsonyak a fizetések, és tízezer Forint számunkra többet ér, mint mondjuk egy németnek vagy amerikainak, az most más kérdés.)

Amikor nagyító alá vettem a céget, a következő képeket találtam:

bugyik.jpg

 

harisnyakotos_babydoll.jpg

garter_dress.jpg

piros_babydoll.jpg

rita_set.jpg

alina_bugyi.jpg

 

Tudomásom szerint a René Rofé más márka megbízásából vállal bérmunkát is, tehát valószínűsíthető, hogy a Frederick’s of Hollywood termékeit a René Rofé gyártotta. Ettől függetlenül a többi márkánál ez elképzelhetetlen, ott tehát egyértelműen – akármilyen durván is hangzik – másolásról van szó.

Van rengeteg olyan René Rofé dizájn, melyet nem találni meg máshol, de az itt bemutatott termékek egyértelműen másolatok. Melyik nő nem álmodott még arról, hogy egy Agent Provocateur vagy Myla fehérneműben tündököljön? De megvenni az olcsóbb változatot bizony nem ugyanazt az életérzést adja…

Az úgy nevezett szerzői jog nem nagyon terjeszthető ki a divatvilágra. Szövegeket és bizonyos mintákat ugyan meg lehet ezzel védeni, de azt, hogy egy cég átvegye a másik cég dizájnját, azt nem lehet megakadályozni. Lehet persze perelni, de be kell tudni bizonyítani, hogy az utánzat komoly károkat okoz az eredeti termék cégének, hiszen mindenki a másolatot veszi, de ha az nem lenne, akkor az eredetit vennék. Viszont ha a koppintott termék az eredeti árának 10%-ba kerül, akkor bizony nem valószínű, hogy tömegével vásárolnák azt a vevők.

Ha mégis úgy döntesz, hogy nem költekezel és egy több tízezres Myla vagy Agent Provocateur helyett egy olcsóbb, pár ezer Forintos alternatív megoldást keresel, az a személyes döntésed. Ezzel viszont egy olyan iparágat támogatsz, mely mások kemény munkájából próbál meggazdagodni. Olyan cégek mint az Agent Provocateur hatalmas összegeket költenek tervezésre és dizájnra, hogy minél ötletesebb termékekkel rukkoljanak elő minden szezonban. Ha ezt valaki lemásolja, akkor már veszített az egyediségéből. Arról nem is beszélve, hogy ez egyszerűen nem szép dolog, hiszen képzeld csak el, hogy megálmodsz és megtervezel valamit, majd azt valaki leutánozza és az ár tizedéért árulja? Te sem örülnél, igaz?

Egy dolog, hogy ötleteket meríteni valahonnan, és másik dolog pofátlanul másolni. Te hogyan gondolod? Vennél egy olcsóbb változatot, vagy alapból elutasítod az ilyesmit?

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szexi-fehernemu.blog.hu/api/trackback/id/tr327284025

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása